Motýlci

Spící housenka se v krásného motýlka proměnila,

příroda mu nádherná křídla nadělila.

Díky křídlům si motýlek svobodně poletuje,

s kytičkami na louce něžně koketuje.

Jako drahokam ozdobí místo, kam slétne,

pak zašustí křídly a zlehka k obloze vzlétne.

 

My jsme malí Motýlci, umíme si krásně hrát,

nejvíc ale budeme – kreslit, zpívat, tancovat.

Máme v plánu hodně věcí,

naučit se všemu přeci.

Oblékání, papání, uklízení po hraní.

Barvičky a písničky, jak si umýt ručičky.

 

My, jako motýlci, máme rádi vše, co je veselé, krásné, voňavé a barevné, proto budeme hodně malovat, kreslit, tvořit, ale také zpívat a tančit. Máme v plánu hodně práce, která přinese radost nám všem. Těšíme se na vše, co nás v naší školičce čeká. To ale není vše, nebudeme jen malovat a zpívat, budeme se učit praktickým věcem.

Máme pěknou třídu vybavenou novými hračkami a didaktickými pomůckami, díky kterým se naše učení stane hrou a vše se nám do hlaviček uloží zábavnou formou. Můžeme tady vařit, nakupovat, prodávat, cvičit, poslouchat hru na klavír a dozvídáme se nové věci o zvířátkách, pracovních profesích, přírodě a o ročních obdobích.


S dětmi pracují paní učitelky Karolína Zborníková a Denisa Justová a asistentka pedagoga Mariana Letňančynová.

 

CÍL PROJEKTU: cíleně pracovat s emocemi

Umět pojmenovat emoci (radost, smutek, žárlivost, strach, osamocení, vztek, atd.)
Umět přiřadit emoci k té správné situaci (kamarád si hraje s někým jiným, cítím smutek,
trochu žárlím, mám také vztek!)
Naučit se pracovat s emocemi (pojmenovat, přijmout, formovat ji a vzít si z ní to dobré)
Nebát se pustit emoci (poplakat si, vyvztekat se, pořádně od srce se zasmát)

METODICKÉ POMŮCKY:

Kniha: Ferda a jeho mouchy (1.díl)
Kniha: Ferda už v tom zase lítá (2.díl)
Plyšový žabák Ferda
Plyšové mouchy, které představují emoce
Stolní hra
Nástěnný domeček s okénky.

 

REALIZACE:

V nástěnném domečku má každý své okénko a k dispozici mouchy, které si každé ráno může přiřadit a tím dá najevo svou náladu, svou nejsilnější emoci.
To ale pak může v průběhu dne změnit – děti tak vidí, jak se emoce mění a jak s emocemi pracují.
Dramatizace simulovaných situací – tři kamarádi, dva si hrají spolu, třetí je sám.
Děti si samy tvoří scénáře a hledají co nejlepší řešení – samy pak vyberou to nejlepší.
Sebereflexe – kladení otázek,
Např.:
Při jaké příležitosti jsi měl velikou radost?
Kdy mívá maminka obrovskou radost?
Kdy je ti opravdu hodně smutno? 
Děti znají slova (smutek, radost, zlost, atd., ale neví, že jde o pocity a emoce,
se kterými se dá pracovat a to je předmětem našeho ročního projektu – naučit děti pracovat s emocemi formou hry a názorných příkladů ze života.
Navíc se zde nabízí mnoho možností, jak látku demonstrovat dětem, proto se velmi brzy zorientují a díky tomu se rychle naučí vše, co je třeba.