Myšky
Naše Myšek třída
s klavírem si ráda zpívá:
My jsme malí Myšáci,
děláme si legraci,
z Medvědů, Vrabčátek i těch malých Koťátek.
My umíme skákati, šplhati i viseti
- na laně, na tyči,
my jsme děti opičí
- někdy taky zlobiči.
(melodie písně My jsme žáci 3.B.)
Máme rádi přírodu a pracujeme se vším, co nám poskytuje - kamínky, kytičky, listy i klacíky. Také máme rádi pohyb a proto denně cvičíme a někdy tancujeme a zpíváme s klavírem. Oblíbili jsme si maňásky se kterými hrajeme divadlo, často si s nimi povídáme a učíme se novým poznatkům. Malujeme, modelujeme a tvoříme z papíru. V zimě se staráme o ptáčky.
Naše třída je vybavena dřevěným domečkem určeným pro námětové hry dětí a mnoha didaktickými pomůckami, stavebnicemi, hrami a hračkami. Obě paní učitelky se snaží pro děti zajistit laskavou a kamarádskou atmosféru ve třídě, protože MY SE MÁME RÁDI A JSME KAMARÁDI!
S dětmi pracují paní učitelky Bc. Martina Trýbová a Julie Franková a asistentka pedagoga Petra Sedláčková, Dis.
CÍL PROJEKTU: osvojení si čtenářských strategií vhodných pro předškolní věk
1.Hledání souvislostí (před čtením, v jeho průběhu, kdy pomocí otázek pobízíme děti k hledání souvislostí mezi postavami, příběhem, uvědomění si toho, co již znají, co to pro ně znamená).
2.Vizualizace (zaměřujeme se na aktivaci konkrétních smyslů-zraku, hmatu, čichu a chuti-umožníme tím okamžitý smyslový prožitek).
3.Předvídání a usuzování (před čtením, v jeho průběhu, předvídáme z obrázku, jaké bude další slovo, věta, děj-při usuzování dochází k tomu, že k vlastní zkušenosti se přidává konkrétní informace z textu, na jejímž základě vyvodíme informaci novou, jde o vyvození logického závěru).
4.Shrnování (dítě dokáže děj stručně převyprávět, další možností shrnování je kreslení ilustrací k textu).
5.Hodnocení (nejde o vyjádření libosti či nelibosti nad textem, ale o zaujmutí stanoviska k rozuzlení příběhu, jednání postav, jejich motivů…..).
POMŮCKY: pohádkové knihy - klasické pohádky, autorské pohádky, obrázkové pohádkové knihy, výtvarné potřeby, pohádkový kufr, obrázky, látky, potraviny (ochutnávky), vzorky vůní (rozlišování)
REALIZACE: probíhá při každodenním čtení na pokračování a 1x za 14 dní formou práce s knihou v celo dopoledním bloku